Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frode`s Civic Type R

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ble nokk en lang kveld på skarseth igår... Holdt på til 1.30 med de men ble ikke helt færdig....

Måtte lage en ny grill som matchet grillene til diskantene, men siden mye av mellomtonene er slipt vekk måtte grillene også under kniven...

Etter litt romstering inne på verkstedet fant jeg en perfetkt mal, er boks med tectyl.

Etter en del hammring å klipping ble grillene slik.

A-stolpene etter støpeplasten ver pusset ned.
    Støpeplasten fra Installbay er helt genialt til dette bruket

De nye grillene på stolpene , hatt på en 1mm tykk profil tape som er for å kompansere for tykkelsen på vinylen de skal trekkes med.

Første lag med sparkel.

Etter mange timer med pussing å utallige lag med sparkel ble de seenes slik ut.

Limen sprayet på.

Og imens limet tørket ble det tid til ett par bilder av bilen i den flotte solnedgangen utpå skarseth

Vi gjorde et iherdig forsøk på å trekke a-stolpen uten skjøter, men var ikke fysisk mulig i det hele tatt. RiZLa strekte alt han kunne (bokstavelig talt) begge veier, men det ble fortsatt noe til overs. Vi prøver heller å få til en skjøt underst mot dashbordet, der det ikke vil synes i det hele tatt.
    Last edited by Frode; 03-07-2007, 22:23.
    Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

JA, jeg og RiZla har hatt nokk en laaaang dag på skarseth!

A-stolpene fikk litt juling når vi måtte trekke av vinylen på søndagen, så det ble litt sparkling å pussing på oss idag å for å få de helt perfekt!

Trekkeing ble meget vanskelig men RiZla fikk det til på ett helt nydelig vis, dyktig den mannen!

Bilder av skjønnhetene!

Med den nye "minimalistiske" Hl70`ne!

Med grillen i samme stil.

Begge ble montert inn i bilen i natt, men vi bestemte oss for å vente med å ta bilder av de til det ble lyst.

MEEEEEN, på tur hjem var det en hjort på tur, jæveln bestemte seg for at han skulle over veien å når han så den store røde H`en i grillen bestemte han seg for å stoppe!

Og det gikk jo selvfølgelig som det måtte gå, den hel.... forb... hjorten ødlag faramfangern, a\c radiatoren, vanlige radiatoren, oljekjøler, 2 radiatorvifter og sikkert mye annet... Vi kjørte heldigvis rolig innover så vi hadde ikke stor fart når vi traff jæveln, men radiatoren gikk til helv... å bilen blødde tom for livsveske!

Udyret kom heldig vis under bilen, så vi kom fra det uten så mye skader på bilen... RiZla måtte ut i grøfta pisse av hele greia å mens han gjor det trillet jeg bilen av veien, det var midt i en lang slakk sving så biln måtte flyttes... På tur opp igjen står Lars ove å ser på monsteret som ville min høyt elskede bil så vondt... Jeg fant meg en passe stor stein å var klar til å gjør slutt på dens lidelser når Lars Ove poengterte det at det sikkert ikke var serlig nødvendig siden den etter hans bedøming allerede var ganske livløs...

Etter diverse telefoner rundt fikk vi takk i en bærgningsbil som kom å henta oss... Folk og bil har det etter forholdene bra, men å se en bil man har jobbet så hardt for å få råa til stå bakpå en bærgningsbil er ett grusomt syn jeg ikke unner noen... Ble ett ørlite raseriutbrud fra min sin side som innedar blant annet hopping på skilt (som hjorte-jæveln var så snill å ta av for meg), og roping som sikkert kunne hørset i mils omkrets...

Men men, fint lite å gjør med det nå, det hele har jo egentlig gått bra... får se på det sånn, selv om det er litt vanskelig å tenke sånne tanker akkurat nå.....
      Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Vildt surt! Er det ikke det ene, så er det det andre :/
        Jaja, råkjøring på skogsveger kan ende slik

Har du kasko? En kompis kjørte på et rådyr når han hadde kasko. Betalte 500 kr i egenandel, mens hele reperasjonen av fronten, skjermen og døra kom på 21.000,- som forsikringsselskapet betalte.

Tror det er noe viltdyrnemda elns som har denne ordningen med forsikringsselskap, men jeg er ikke helt sikker.
        Han har Terra vertfall.
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Var overhode ikke noe råkjøring som fåregikk, vill bare få med det!

Var ikke mange km\t vi lå over fartsgrensa, men når driten kommer rett ut av grøfta er det fort nokk det... Men det er jævlig surt, miste bilen midt i sommersesongen....

Bilen er blitt fraktet ut til karoseriverkstedet broren til RiZla jobber på, så jeg vet jo at den skal bli stelt fint med...

Last edited by Frode; 05-07-2007, 12:30.
          Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Var å kikka på bilen idag, var endel verre en jeg hadde fryktet...

I tilleg til det jeg skrev tidligere er også begge lyktene ødelagt, festene på grillen er ødelagt og det var en bulk i panseret...

Dekselet under motoren og innerskjærmen er også ødelagt...

Så det blir vell en kostbar afære, til forsikkrings selskapet det ja....
            Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Skader ved påkjørsel av ville dyr dekkes normalt av forsikringsselskapet uten store problemer (med mindre de mener du kjørte uansvarlig).
              Hadde du kjørt på et husdyr stiller ting seg av en eller annen grunn helt annerledes...

Comment

Originally posted by freddie View Post
                Skader ved påkjørsel av ville dyr dekkes normalt av forsikringsselskapet uten store problemer (med mindre de mener du kjørte uansvarlig).
                Hadde du kjørt på et husdyr stiller ting seg av en eller annen grunn helt annerledes...
                Tvilsomt at det finnes folk som har elg eller rådyr som husdyr her i landet da

Eller... man vet jo aldri med samene men...
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

hehe, nei den var ikke øremerka iafall!!
                  Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Hadde du prøvd og unngått det og kjørt i en lykte stolpe hadde du ikke fått noe.. (etter det jeg har hørt av litt usikre kilder...)

håper bilen er på veien igjen fort da.. Pene de bilene der
                    sound.vision.soul

Type R

Comment

Ja nå er bilen fikset å i orden igjen!

Fikk den igjen tirsdag 31. juli, så på onsdagen begynte kappløpet med å rekke å få inn Brax nr.2 til gatebilfestivalen i surnadalen.

Det ble kun ett midlertidlig oppleg baki jeg rakk å lage, fikk kunn sveisa ramma forsterkerne står på...

Bilder av a-stolpene i bilen... Måtte lodde fast kabelene på høytalerne da det ikke var plass til kabelsko inni rommet i a-stolpen.

Men nå på torsdagen var jeg en tur på Hansen Radio & Tv med Lars Ove å henta ei lita pakke

Hertz ML280 og Hertz HV165 L

Den nyinkjøpte HV 165L ved siden av ML 165 som sto i døra.

Har ikke fått hørt så mye enda, men syns HV 165 L minst like bra om ikke bedre en ML165 som ren midbass. HV`n er kjappere og mer livlig en ML`n.

ML280 i speildekslene.

ML280 spiller utrolig bra, ingen ting å utsette på de nei!
                      Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Unnskyld språket, men dæven smette det der var pent. Likte de bildene med grillene på.

Godt å høre at bilen erpå veien igjen. Det hjelper på humøret det, vil jeg tro hehe..
                        Sture Vedal

Comment

Originally posted by chin View Post
                          Unnskyld språket, men dæven smette det der var pent. Likte de bildene med grillene på.

Godt å høre at bilen erpå veien igjen. Det hjelper på humøret det, vil jeg tro hehe..
                          Takk for det!

Ja det ver utrolig godt å få bilen tilbake! Kan si jeg savnet den ganske mye den måneden jeg var billøs ja! Humøret er langt brdre for tiden ja!
                          Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Ja, udyr på veien er en uting. Kjører selv på en strekning hvor det er rein på veien, de er blitt så vant til biler at de skvetter ikke en gang når man fløyter på dem. Står bare å ser dumt på bilen til de finner det for godt til å flytte seg, å holde igjen trafikken i andre kjøre retningen!

Men ihvertfall, bra at det gikk greit med folk og bil (etterhvert).

Diskant og mellomtone plaseringen og utførselen din ble kjempe fin, har ført til en rekke drømmer om lignende plasering
                            Last edited by Defus; 11-08-2007, 14:23. Reason: *grammatikk* :p
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Takk for det Defus

Måtte ta av ene dørtrekket mitt igjen idag, hadde glemt å ha på en wire på døråpninga.

Å få av å på dørtrekkene mine er egentlig en 2 mannsjobb, men det var ingen her til å hjelpe meg så da brukte jeg bare tape! Funka fint det!

Driver å tenker ut en grillanordning for mellomtonene, trur jeg skal dreie meg en ring som går rundt elementet (noen lude likt ringen rundt diskantene) å ha svart gitter inni... Men er ikke helt sikker enda...

Last edited by Frode; 11-08-2007, 18:30.
                              Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Ja, du må jo få laget en grill i samme utforming som diskanten. Rart ikke hertz har tenkt på dette allerede
                                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Working...
                                X